K-65 Fiesseler Fi 156 Vyráběné i po válce v Chocni firmou Mráz a používané armádním letectvem do poloviny 50. let. Přes prázdnou hmotnost stroje 970 kg stroj odstartoval z každé loučky i díky motoru Argus As 10 C o 240 koních. I tak byl start Storchu 8. září 1943 s Benitem Mussolinim osvobozeným německými parašutisty, pilotem a ještě Skorzenym na palubě z kopce Gran Sasso v italských Arbuzzách velmi riskantní. |
|
|
|
|
K-65 Fiesseler Fi 156 přezdívaný „ Čáp „ měl dřevěnou kostru křídla a stabilizátoru částečně potaženou překližkou a jako celek plátnem, kovová kostru kýlovky a pohyblivých ocasních ploch plátnem. Také trup svařený z ocelových trubek měl plátěný potah. Krycí plechy duralové. RoNextí 14, 25 m, délka 9, 90 m, rychlost max. 160 km/h , dostup 4 600 metrů a dolet 385 kilometrů. Používali ho na práškování a později v aeroklubech tahal větroně – např. na prostějovském letišti „ Za cikorkou „ stroj OK-CLO od 1958 do 1960 |
|
|
C-9 Fockewulf Fw 44 byl kořistním školním strojem nazývaným „ Stieglitz „ Použití dvoumístného školního a cvičného letadla schopného akrobacie, který byl později označen C-14, ale bylo limitováno nemožností sehnat na něj náhradní díly. Z toho důvodu v Československu létaly dva nebo tři stroje jen v civilním sektoru, a to pouze několik let. Motor vzduchem chlazený sedmiválcový hvězdicový BMW-Bramo Sh 14 A o max. výkonu 150 koní.Konstrukce smíšená, potah plátěný. |
|
|
|
|
C-3 Siebel Si 204 byly zavedeny do výroby od roku 1943 v Aeru a ČKD Praga německými okupanty. Luftwaffe je používala jako dopravní letouny nebo školní stroje pokračovacího výcviku při přechodu na bombardéry. Civilní verze označená C-103 sloužila ve Svazarmu od roku 1950 k výcviku parašutistů. Posádka dvoučlenná, cestujících sedm. Rychlost 350 km/h, dva motory Argus As 411 o 590 koních každý, dolet 900 km, dostup 7 500 m , prázdná hmotnost 3 920 kg, roNextí křídel 21, 28 a délka stroje 11,95 metrů. Záďové kolo pevné, hlavní podvozkové nohy zatahovány do trupu. Kovová kostra křídla a pevných ocasních ploch potažena duralem, kovová kostra pohyblivých ocasních ploch plátnem. Trup duralová skořepina. |
|
|
K-62 Polikarpov Po-2 byl ideálním letounem kurýrním, sanitním i diverzním díky schopnosti přistát kdekoliv. Dřevěná kostra křídel a pevných i pohyblivých ocasních ploch potažena plátnem a dřevěná kostra trupu s potahem kombinovaným z překližky a plátna. Prázdná hmotnost 750 kg, roNextí 11,40 a délka 8,17 m. Motor M 11D o 125 koních, max. rychlost 150 km/h, dostup 3 300 m a dolet 700 km.Vyrobeno 40 tis. ks. |
|
|
|
|
D-43 Junkers W 34 byl dopravním letadlem používaným za války „ Slovenským štátem „ vyhlášeným 14. března 1939. S dvěma z nich Slováci přeletěli frontu a jeden stroj pak létal u 1. čs. smíšené letecké divize v Polsku a po válce do r. 1950 u československého poválečného letectva. RoNextí 18, 48 m, délka 10, 27 m, prázdná váha 1 700 kg, hvězdicový motor BMW o 660 koních, rychlost max. 265 km /h, dostup 6 300 m a dolet 900 km. Podvozek pevný, vrtule kovová dvoulistá. Posádka dvoučlenná, cestujících šest. Kovová kostra křídla a pevných i pohyblivých ocasních ploch a trupu potažena vlnitým duralovým plechem. |
|
|
D-52 Junkers Ju 52/3 .Třináct jich bylo po válce zrekonstruováno, aby některé z nich létaly u 1. dopravního pluku, sloužily jako výsadkové stroje nebo přepravovaly náklad a vojáky. Tři motory BMW 132 A-1 o 660 koních každý daly max. rychlost 287 km/ h a dostup 6 300 m. Dolet 990 km, prázdná hmotnost 5 800 kg, délka 18,90 a roNextí 29, 25 metru. Vrtule kovové dvoulisté, podvozek pevný. Kovová kostra trupu, křídla, pevných i pohyblivých ocasních ploch pokryta vlnitým duralovým plechem. Roku 1945 beznadějně zastaralý |
|
|