Před sto lety byl jmenován velitelem Leteckého sboru
Za první světové války se stal prvním stíhacím esem c. a k. rakousko-uherského letectva české národnosti – ZDE a ZDE Jeho nejdůležitějším úkolem bylo co nejdříve sehnat pro Letecký sbor nově vzniklé Republiky Československé letadla.
Za války úřady zakázaly civilní létání. Například jeden z českých aviatických průkopníků Metoděj Vlach musel letadlo svojí vlastní konstrukce rozebrat a motor vrátit továrně Laurin &Klement . Tébylo dovolenov Mladé Boleslavivyrábět pouze motory. Ty se pak vozily do Rakouska, kde se letadla kompletovala.
Pobočný závod rakouské firmy Albatros-Phoenix Werke - Al-Ma u holešovického pivovaru v Praze letouny od léta 1916 nevyráběl, ale pouze opravoval Knollery, Bergy, Lohnery, Brandenburgy a další typy c. a k. rakousko-uherského letectva. Právě zde získal velitel Odboru pro přebírání a stavbu letadel setník = kapitán Klement Adamec pro Letecký sbor první dva dvojplošníky.
www.cs-letectvi.cz/osobnost/jindrich-kostrba