Panel VK06 - U francouzského letectva v severní Africe a Sýrii
52. Skupina českých důstojníků u francouzské Cizinecké legie - Sidi bel Abbes srpen 1939
53.Před tréninkovým letem s francouzským instruktorem - Potez 25 na letišti Blida.
54. První skupina čs. letců opustila Cizineckou legii už 3. září 1939 - směrem do Tuniska na
letecký výcvik.
55. Stojící u Hanriotu 458 v Blidě v září 1939 - zleva Zimprich, Mrázek, Fejfar, Šikl.
56. Por. Vlastimil Veselý v Blidě. Stíhačku NiD 622C1 zde poprvé pilotoval 6. 10. 39 - Nieport
Delage 622 C1.
57. Další skupina čs. pilotů byla cvičena v září 1939 v Marakéši - Hanriot 431.
58. Por.Mrázek a Sgt. Brier stojí u stíhačky Morane - Oran.
59. Stíhací škola na základně Oran La Senia Morane Saulnier 406.
60. Zleva stojí : Krajina, Hrbáček, Sýkora, Novák, Tobyška, Janouch - M. S. 406 v La Senia.
61. Por. Hugo Hrbáček /v helmě/ mluví s Lt. Peronnem - Group de Chasse I/7 v Rayac.
62. Čet. Adam se svým francouzským přítelem stojí u stíhačky M.S. 406 - Rayac jaro 1940.
63. Vlevo u dopravního Potezu 29 Emanuel Krajina - Homs Sýrie 1940
Panel VK07 - Výcvik československých letců ve Francii
64. Čs. piloti a instruktoři Centrální letecké školy v Chartres na podzim 1939 - Dewoitine 501.
65. Čs. pilotní žák v kabině školního letounu Morane Saulnier 230 v Sourges - začátek 1940
66. Zachycen během letu z letiště Pau na jaře 1940 - Nieuport Delage 622.
67. Skupina čs. pilotů cvičená na stíhačkách M.S. 406 v Chartres počátkem 1940.
68. Emil Fechtner na zadním sedadle amerického školního letounu NA 57 - Chartres.
69. Tento zastaralý bombardér byl čs. piloty používán na přeškolování - Leo 20 v Pau.
70. U stíhačky Marcel Bloch 151 Ústřední letecké školy /Central d´Instruction de Chasse/ = CIC
v Chartres- Sgt. Karel Pošta na jaře 1940.
71. Štábní kapitán Josef Schejbal v čele Čs. letecké skupiny /první zprava/ - Československý
vojenský tábor Agde 1940.
72. Krátce poté, co zde dokončili svůj výcvik, byli čs. piloti posláni k polním jednotkám
- Chartres 1. prosince 1939.
73. Čs. piloti a palubní střelci prodělali výcvik rovněž na této těžké stíhačce - Potez 63 rok 1940
74. Slavný předválečný akrobatický pilot kpt. František Novák působil v Chartres jako instruktor. POZNÁMKA : Zemřel v pařížské nemocnici na rakovinu žaludku 27.dubna 1940. a pohřben v Neuily, Sur Seine. Jeho ostatky byly v srpnu 2002 převezeny do České republiky a uloženy v rodné Sokolči nedaleko Nymburka.
75. Čs. piloti jedou na frontu - nahoře zleva Horský a Kosina, dole Hranička a Cukr.
76. Piloti Josef Kubák, Alois Rozum s francouzskými instruktory u Blochu 210 Pau prosinec 1939
Panel VK08 - Na francouzské frontě květen až červen 1940
77. Čs. stíhači jako členové Group de Chasse I/6, kteří létali na M.S. 406 Emmerainville koncem
května 1940 - zleva Janouch, Kučera Jiří , Jícha, Horský a Hranička
78. Zachycen v letu - Morane Saulnier MS 406.
79. Na letišti Chissey stojí zleva : Hybler, Bernard, Šeda, Fürst - květen 1940.
80. Poručík Fejfar sedí u M.S. 406 od Group de Chasse GC I/6 - květen 1940.
81. Piloti Stíhací skupiny GCI/8 - Bloch 152.
82.Dvanáct čs.pilotů sloužilo u Group de Chasse III/3 - stíhačky Dewoitine 520 na letišti ve
frontovém pásmu.
83.Dva nejúspěšnější čs. piloti - kapitán Vašátko dosáhl 15 vítězství a poručík Peřina 14 POZNÁMKA: Peřinovi ze čtyř štuk JU 87 sestřelených u Sedanu uznali jenom dvě, protože ty další dvě spadly až uvnitř německých linií. Hned poté byl Peřina sám sestřelen Messeschmittem 109 a lehce zraněn na ruce nouzově přistál.
84. Heinkel 111 sestřelen ve spolupráci československých a francouzských pilotů.
85. Zleva : kpt. Klán 5 sestřelů, kpt. Jaške - dva s por. Burgerem - čs. frontoví piloti Curtissů H
75A od CGII/5 začátkem jara 1940.
86. Vašátkův Curtiss po boji se čtyřmi Me 110 u Evreux 8. června 1940.
87. Sergent-chef = rotný Světlík měl u Group de Chasse II/5 podíl na zničení pěti německých
letadel.
88. Sergent-chef Chábera sestřelil dvě letadla Luftwaffe a měl podíl na zničení dalších tří - u
Curtissu H 75A na letišti Toul-Croix-de Metz.
89. Uprostřed Stíhací skupiny I/5 je Lieutenant Vybíral, jenž dosáhl pěti vítězství St. Dizier květen
1940
Panel VK09 - Pád Francie a lodní transporty do Velké Británie 1940
90. Čs. bombardovací letci při ústupu z Francie v červnu 1940 - nahoře zleva četaři Albrecht, Pánek
a rtm. Korda, ve stanu zleva rtn. Zábrš, četaři Šťastný a Štulíř.
91. Naloďování čs. vojáků v Port Vendres koncem června 1940.
92. Konvoj směřující z Casablanky do Gibraltaru - Středozemní moře 4. července 1940.
93. Britská osobní loď Apapa dosáhla Liverpoolu 7. července 1940.
94. Fotografováno z lodi „ David Livingstone „ Gibraltar červenec 1940.
95. Skupina 33 čs. letců na cestě z internace v Sovětském svazu do Británie Bombaj Indie
- červenec 1940.
96. Na palubě lodi „ David Livingstone " na cestě z Gibraltaru do Cardiffu, kam připlula 5. srpna
- kpt. Jindřich Bartoš.
97. Paluba holandského parníku je plná čs. a polských vojáků - Falmouth 21. června 1940.
98. Čs. piloti na palubě lodi směřující do Británie - vpravo poručík Drbohlav.
99. Krátce po příjezdu do Falmouth 21. června 1940 - vlevo generál Karel Janoušek a Lt/Col.
= pplk. Schejbal.
100.Cpt. Vybíral ve francouzské letecké uniformě v Cholmondeley Park - začátek srpna 1940.
101.Vpředu zleva : Stehlík, Šlouf, Klán. Vzadu Vrána, Holeček, Burda, Veselý, Kuttelwascher,
Bartoš - Cholmondeley Park
Panel VK10 - Čechoslováci u Letectva svobodné Francie
102.Lt. Úlehla u stíhačky Curtiss H 75A v marockém Mekneš roku 1944.
103.Navigátor Lt. Ludvík Kozák v Camberley koncem 1943.
104.Zahynul při nácviku souboje 28. dubna 1945 - Lt. FFAF = poručík Letectva svobodné Francie
Pavel Kozák.
105.Olétané Dewoitiny 520 v Meknésu 1940.
106.Centrální stíhací škola v Meknésu používala pro výcvik a přeškolení širokou škálu britských,
amerických a francouzských letadel - Bell P 39 Airacobra.
107.Podepsané Lt. Úlehlou 22. července 1943.
108.Detaily jeho smlouvy
109.s Armádou svobodné Francie.
110.Curtiss H 75 A Centrální školy stíhání v Meknésu - v pozadí pohoří Atlas.
111.Děkovný dopis od Charlese de Gaula všem jeho vojákům, kteří bojovali za osvobození
Francie.
112.Navigátor Hnátek absolvoval 93 protiponorkových hlídek z Ponte Nore na pobřeží Konga
- Avro Anson I.
113.Lt. Úlehla létal i rychlý americký P 47D - Meknes, Maroko 1945.
114.Cpt. Jan Sládek létal jako vojenský dopravní pilot Letectva svobodné Francie/FFAF/ nejen po
celé severní a střední Africe, ale i do Moskvy - s puškou.
115. Létal čtyřmotorový Farman 122, stejně jako a dvoumotorové Dewoitiny, Potezy, Blochy a
Lockheedy 60 - dopravní pilot FFAF Cpt. František Čermák.
116.Ukořistěné Italům bylo používané na trasách FFAF a létal s ním i Cpt. Sládek - CANT 1007bis
Film otevřete ZDE