Panel PR02

Letov s-4.6 Letov  Š-4.8  číslo 8 znamená osmý vyrobený letoun. Stíhací Š-4 se stavěl od 1922 v menší sérii. Rozpětí 8,1 a délka 6,43 m, prázdná hmotnost 673 kg, motor Hispano Suiza 8 Ba s výkonem 220 koní, max. rychlost 230 km/h, dostup 5500m, stoupavost do 5000m za 21 min. 50 sekund, dolet 500 km. Výzbroj 2 synchronizované kulomety.
                     
Aero A-12 vyráběné od r. 1923 bylo prvním typem u něhož se prováděly povinné pevnostní zkoušky. Kvůli dobré ovladatelnosti a dokonalé stabilitě byl mezi piloty velmi oblíben. Mohl nést fotografickou nebo radiovou aparaturu. Rozpětí 12,80 m, délka 8,34 m, prázdná hmotnost 1080 kg, motor Maybach  Mb –IV a o 240 koních, max. rychlost 200km/h, dostup 7500 m a dolet 760 km. Pevný kulomet střílející přes okruh vrtule a dvojkulomet pro pozorovatele.  Aero A-12
Aero  A-12 - požár letounu při spouštění motoru. Bohužel ne všechny pokusy motor nastartovat měly šťastný konec bez újmy na zdraví jak u posádky, tak u členů pozemního personálu.
Aero  A-11 vzniklo montáží motoru Walter W-IV o 240 koních do draku Aera 12 a bylo vyráběno do roku 1930. V čs. letectvu sloužily A-11 v pozorovací, školní, bitevní i bombardovací verzi. Pozorovatel vyzbrojen jedním pohyblivým kulometem, pilot pevným kulometem střílejícím okruhem vrtule. Rozpětí 12,78 m, délka 8, 20 m, prázdná hmotnost 974 kg. Max. rychlost 215 km/h, dostup 7200 m a dolet 750 km.
Avia  BH-11 měla za svého předchůdce dolnoplošník BH-9. Naše armáda je používala jako školní nebo kurýrní. Dřevěná kostra křídla částečně potažena překližkou, celkově plátnem. Trup měl překližkový potah, krycí plechy duralové. Rozpětí 9,72, délka 6,64 m, prázdná hm 351 kg, motor Walter NZ o 60 koních, max. rychlost 155 km/h, dostup 4500 m a dolet 600 km. BH-11 vyhrála slavný pohár Coppa d´Italia. Na snímku je verze kurýrní.
Letov  Š-6  o prázdné hmotnosti 1152 kg mohl nést 120 kg bomb. V sériové výrobě od roku 1923. Měl rozpětí 15,69 a délku 8,85 m. Motor Maybach Mb-IV o výkonu 240 koní, rychlost max. 186 km v hodině, stoupavost do 5000 m za 31 minut 30 sekund, dolet 780 km.  Nosná plocha 42,97 metrů čtverečních.
BH-21 Od stíhacího BH-21 byl odvozen vojenský cvičný stíhací BH-22 používaný jak čs tak belgickým letectvem.Kříádla, stabilizátor, pevná vodorovná a pohyblivé ocasní plochy dřevěné a potaženy plátnem. Kovová kostra svislé ocasní plochy potažena plátnem, trup pokryt překližkou.Rozměry BH 21: Rozpětí 8,9 m, délka 6,87 m, prázdná váha 764 kg
Motor HS 8 Fb o 300 koních. Max. rychlost 246 km/h, dostup 7500 m a dolet 550 km, stoupavost do 5 000 m za pozoruhodných 13 minut !!     
 
BH-22 Následovník BH-21 – BH 22 – byl čs. vojenským letectvem používán jako cvičný stíhací letoun. Tomu odpovídal i použitý motor, který projevil svůj menší výkon především ve stoupavosti.
Rozměry BH-22 : Rozpětí : 8.90 m , délka 6.87 m, hmotnost prázdného letounu 686 kg
Motor Hispano Suiza o 180 koních
Max. rychlost 216 km/h, dostup do 5000 m za 22 minut
Avia BA-22 akrobatický letoun, s nímž létali Široký a Hubáček. Konstrukce BH-22 navázala na akrobatické schopnosti BH-21 a roku 1925 postavená BH-22 ve speciální akrobatické variantě pilotovaná škpt. Malkovským excelovala v létě 1927 na mezinárodním mítinku v Curychu. Malkovský  pak v červnu 1930 v Karlových Varech na BH-22 zahynul, když konstrukce stroje nevydržela namáhání při akrobacii. Rozpětí 8,9 m, délka 6,87 m, prázdná hm. 686 kg, motor Hispano Suiza 8 Aa o 180 koních, stoupavost do 5 000 m za 22 min, dolet 500 km, dostup 6200 m a rychlost max. 216 km/hod.
S-118 Letov Š-118 využil výhody svého předchůdce Š-18 do něhož bylo bez větších změn na konstrukci možno montovat i motory silnější. Š-118 měl Walter NZ s výkonem 85 koní – o 25 více než u NZ 60, kterým byly vybaveny školní Š-18. Během letu kpt. Josefa Hamšíka do Finska nejprve Finové objednali deset Š-118, ale potom si dali podmínku silnějšího motoru. Tak instalací Walteru NZ se 120 koňmi vznikl Š-218 vyráběný v sérii a ve Finsku dokonce licenčně.. 
Letov  Š-218.25 (dvacátý pátý kus), u letounu vozík se stlačeným vzduchem pro spuštění motoru. Školní Š-218 vyráběný od roku 1926  o délce 6,9 m, rozpětí 10 m a prázdnou hmotností 510 kg měl motor Walter NZ o 120 koních. Max. rychlost 150 km/h, dostup
4 900 m a stoupavost do 1000 m za 5 minut 30 vteřin. Dolet 375 km.
S-218
 

Amatérský letoun postavený ve 30. letech panem Kratochvílem ze Zábřeha na Moravě na olomouckém letišti. Miroslav Fiala si pamatuje dvojí přistání stroje na prostějovské „ Vojenské louce „.Kvůli neustálým potížím s úřady si Kratochvíl po druhé světové válce koupil Piper Cub, ale hned po převzetí moci komunisty mu bylo letadlo zabaveno, aby s ním někdo neuletěl na Západ. Kratochvíl zemřel na palubě Tu 104 A Čs. aerolinií za letu do Egypta.